Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie - kwalifikacyjny kurs zawodowy

Ø   Kwalifikacja T.12. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie

W wyniku tej kwalifikacji słuchacz zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie:

 

1. Utrzymywania czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych:

1) rozróżnia stanowiska pracy w dziale służby pięter;

2) rozróżnia rodzaje jednostek mieszkalnych oraz ich wyposażenie;

3) rozróżnia rodzaje prac porządkowych;

4) dobiera techniki sprzątania w jednostkach mieszkalnych, odpowiednie urządzenia, sprzęt i środki do rodzaju wykonywanych prac porządkowych;

5) obsługuje urządzenia i sprzęt do utrzymywania czystości;

6) stosuje środki czyszczące i dezynfekcyjne;

7) przygotowuje jednostki mieszkalne do przyjęcia gości;

8) utrzymuje czystość i porządek w części ogólnodostępnej obiektu;

9) przestrzega zasad odpowiedzialności materialnej dotyczącej wyposażenia obiektu i mienia gości;

10) przestrzega procedur postępowania z rzeczami pozostawionymi przez gości.

 

2. Przygotowywania i podawania śniadań:

1) przestrzega zasad przechowywania żywności;

2) przestrzega zasad sporządzania jadłospisów;

3) rozróżnia rodzaje śniadań hotelowych;

4) rozróżnia metody i techniki przygotowania śniadań;

5) dobiera surowce do sporządzania potraw i napojów;

6) użytkuje sprzęt i urządzenia pomocnicze do przygotowywania i podawania potraw i napojów;

7) przygotowuje potrawy i napoje;

8) rozróżnia formy i przestrzega zasad podawania śniadań;

9) dobiera formy podawania śniadań do potrzeb gości i możliwości obiektu;

10) rozróżnia bieliznę i zastawę stołową;

11) stosuje techniki nakrywania stołu;

12) dobiera sprzęt i zastawę stołową do ekspedycji śniadań;

13) przygotowuje salę konsumpcyjną do obsługi gości;

14) stosuje przepisy sanitarno-epidemiologiczne dotyczące sporządzania potraw.

 

3. Organizacji usług dodatkowych w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie:

1) klasyfikuje hotelarskie usługi dodatkowe;

2) przestrzega zasad i rozróżnia formy przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych;

3) przyjmuje oraz realizuje zamówienia gości w zakresie usług dodatkowych;

4) organizuje usługi dodatkowe zgodnie z zamówieniem;

5) sporządza dokumentację dotyczącą przyjmowania i realizacji zamówień dotyczących usług dodatkowych. 

 

Kurs: Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie jest kwalifikacją w zawodzie technik hotelarstwa.

 

Kwalifikacyjny kurs zawodowy organizowany w naszej szkole jest bezpłatny.

 

Słuchacz po ukończeniu kursu i zdaniu egzaminu z kwalifikacji T.11 i T.12 otrzymuje tytuł technik hotelarstwa wraz z dokumentem honorowanym w Unii Europejskiej.

 

 

System nauki: zaoczny – piątek/sobota raz w miesiącu.