Technik hotelarstwa - film 2020
Jeżeli marzysz o karierze w branży hotelarskiej - zrealizuj swój cel! My Ci to umożliwimy poprzez zdobywanie doświadczenia i umiejętności potrzebnych do pracy w branży hotelarsko - turystycznej. Nauczymy Cię jak planować, organizować, koordynować i wykonywać usługi hotelarskie w obiekcie hotelarskim oraz jak w ich trakcie spełniać oczekiwania klienta. Dowiesz się jak przyjąć gości w obiekcie, kompleksowo ich obsłużyć w trakcie pobytu, wykwaterować z obiektu oraz rozliczyć koszty pobytu gości i przyjąć należność. Przygotujemy Cię do obsługi gości o specjalnym znaczeniu – typu VIP, CIP czy gości niepełnosprawnych. Po ukończeniu naszej szkoły będziesz wiedział jak fachowo organizować usługi dodatkowe: konferencyjne, turystyczne, rekreacyjno - sportowe, typu Wellness i SPA oraz okolicznościowe na specjalne zamówienie oraz prowadzić korespondencję z odbiorcami usług hotelarskich i obsługiwać sprzęt biurowy, korzystać z komputerowych programów użytkowych i hotelowych. Poradzisz sobie w najtrudniejszych sytuacjach i żaden hotelowy i turystyczny problem nie będzie dla Ciebie trudnym do rozwiązania.
Absolwent naszej szkoły przygotowany jest do wykonywania następujących zadań zawodowych:
promocji oraz sprzedaży usług hotelarskich
obsługi gości w recepcji hotelu
rezerwacji usług hotelarskich
udzielania informacji turystycznej
rozliczania kosztów pobytu w hotelu
przygotowania sal okolicznościowych i konferencyjnych
przygotowywania i dekoracji potraw oraz napojów
stosowania technik nakrywania stołu
przygotowania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości
przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe
współpracy w zespole
komunikacji interpersonalnej
biegłego posługiwania się językiem obcym branżowym
obsługi specjalistycznych programów komputerowych
prowadzenia własnej działalności gospodarczej
Kwalifikacje wyodrębnione w zawodzie:
HGT.03 Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie - egzamin z tej kwalifikacji odbywa się po pierwszym półroczu klasy trzeciej
HGT.06. Realizacja usług w recepcji - uczniowie zdają egzamin po pierwszym półroczu klasy czwartej
Uczeń po ukończeniu szkoły i zdaniu egzaminu z przygotowania zawodowego otrzymuje tytuł technik hotelarstwa wraz z dokumentem Europass honorowanym w Unii Europejskiej. Jest to dokument, który opisuje umiejętności i uprawnienia oraz określa zakres kompetencji osoby posiadającej dyplom zawodowy.
Abiturienci mogą również przystąpić do egzaminu maturalnego.
Praktyki zawodowe:
Uczeń odbywa 8 tygodniowe praktyki zawodowe w renomowanych hotelach 3*, 4*, 5* . W ramach podpisanej umowy z Kompleksem Wypoczynkowo – Szkoleniowym REWITA Kościelisko w Zakopanem uczniowie mają możliwość odbycia praktyk zawodowych w miejscu uznawanym za „zimową stolicę Polski”. Podczas obsługi gości na recepcji, pokojach i restauracji młodzież doskonali swoje umiejętności zawodowe. W ramach programu Erazmus uczniowie wyjeżdżają także na 3 tygodniowe praktyki zawodowe do hoteli zlokalizowanych w mieście Ubeda w Hiszpanii. Uczniowie odbywają staże zawodowe nie tylko w obiektach noclegowych, ale również na promach Republiki Cypryjskiej Unity Line, które pływają ze Świnoujścia do Szwecji.
Stanowiska, na których może być zatrudniony absolwent technikum hotelarskiego:
manager hotelu
recepcjonista
kelner, barman
pracownik służby pięter
pracownik służby parterowej
organizator usług cateringowych i event-owych
animator różnorodnych form zorganizowanego wypoczynku
pracownik ruchomej bazy hotelarskiej: lotniczej, morskiej, kolejowej
pracownik stowarzyszeń i organizacji hotelarskich i turystycznych
Szkoła realizuje:
wycieczki przedmiotowe:
do hoteli, pensjonatów, restauracji itp., biur podróży, ośrodków SPA, na lotnisko w Jasionce, międzynarodowe targi hotelarsko-gastronomiczne
wykłady i warsztaty z lotnictwa prowadzone przez kadrę naukową z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania z Rzeszowa
spotkania z zawodowcami tj. stewardesą, pilotami, obsługą lotniska, podróżnikami, właścicielami i managerami hoteli z kraju i zagranicy,
lekcje z profesjonalnego wizerunku z doradcą ds. pielęgnacji i wizażu
zajęcia z carvingu tj. sztuka rzeźbienia w owocach i warzywach
zajęcia baristyczne tj. sztuka parzenia, podawania i dekoracji kawy
zajęcia barmańskie tj. sporządzanie i dekorowanie drinków i napoi
ciekawe zajęcia prowadzone w nowocześnie wyposażonych pracowniach tj. hotelarskiej gastronomicznej, informatycznej
kształcenie praktyczne w renomowanych hotelach i zakładach gastronomicznych
Przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym:
geografia oraz jeden do wyboru: język niemiecki, język hiszpański
Kontynuowanie nauki po ukończeniu szkoły:
Absolwent może kontynuować i doskonalić swoje kwalifikacje w ramach studiów licencjackich i magisterskich, na kierunkach: turystyka i rekreacja, hotelarstwo np. Turystyka i rekreacja – Uniwersytet Rzeszowski, Turystyka i rekreacja, Zarządzanie w lotnictwie – Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania Rzeszów, Wyższa Szkoła Wschodnioeuropejska w Przemyślu – Turystyka, Organizacja i Zarządzanie w Politechnice Rzeszowskiej, Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, Wyższa Szkoła Organizacji Turystyki i Hotelarstwa w Warszawie.
Absolwent może również studiować także inne kierunki oraz podnosić swoje kwalifikacje na kwalifikacyjnych kursach zawodowych.
W technikum hotelarskim realizujemy także innowację pedagogiczną steward/stewardesa
Cele szczegółowe innowacji:
poszerzenie wiedzy uczniów w zakresie obsługi ruchu lotniczego i morskiego
poznanie specyfiki pracy na lotnisku, pokładzie statku, obsługa terminali
opanowanie wiedzy i umiejętności z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
zwiększenie zakresu branżowych umiejętności językowych
Kształcenie będzie się odbywało w cyklu pięcioletnim, jednak autorskie treści z zakresu funkcjonowania personelu pokładowego realizowane będą podczas pierwszych dwóch lat nauki.
Program klasy patronackiej obejmuje prowadzenie wykładów i warsztatów zarówno w pracowniach ZSZ oraz WSIiZ w Rzeszowie i Kielnarowej.
Pomożemy Ci spełnić te marzenia.
Mamy dla Ciebie propozycję!
Innowację pedagogiczną steward/stewardesa
na kierunku technik hotelarstwa
poszerzenie wiedzy uczniów w zakresie obsługi ruchu lotniczego i morskiego
poznanie specyfiki pracy na lotnisku, pokładzie statku, obsługa terminali
opanowanie wiedzy i umiejętności z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej,
zwiększenie zakresu branżowych umiejętności językowych
Kształcenie techniczne będzie się odbywało w cyklu pięcioletnim, jednak autorskie przedmioty z zakresu funkcjonowania personelu pokładowego pojawią się podczas pierwszych dwóch lat nauki.
KIM JEST STEWARDESSA / STEWARD?
Stewardessa to członek załogi statku wodnego albo powietrznego, obsługujący załogę i pasażerów podczas rejsu lub lotu, dbający o ich komfort i bezpieczeństwo. Termin ten powstał z połączenia słów „steward” i „hostessa”.
Zawód ten powstał w połowie ubiegłego stulecia. Podstawowym zadaniem stewardessy jest dbanie o bezpieczeństwo pasażerów. Przed każdym lotem/rejsem odbywa się szczegółowy briefing całej załogi, w trakcie którego omawiane są zadania dotyczące bezpieczeństwa pasażerów. Stewardesa to jedyna osoba z załogi na pokładzie samolotu, która ma bezpośredni kontakt z pasażerami, dba o stworzenie właściwiej atmosfery nierzadko wśród zestresowanych pasażerów, służy im pomocą, informacją, gwarantuje komfortowe warunki lotu. Stewardesa musi zapanować nad emocjami podróżnych w sytuacjach zagrożenia, podczas zmiany trasy samolotu spowodowanej warunkami pogodowymi. Musi być więc doskonałym psychologiem, osobą budzącą zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Oczywiście dodatkowym obowiązkiem stewardesy jest „schludny” wygląd i kompletny mundur.
Zawód ten wymaga dużo samodyscypliny, a czasem samozaparcia, cierpliwości i szczególnie w sytuacjach niebezpiecznych nieujawniania emocji. Konieczna jest także umiejętność dostosowania się do warunków i elastyczność oraz umiejętność obchodzenia się z ludźmi. Niebagatelną cechą jest też dyspozycyjność. Ponadto powinna być doskonale zorientowana, jak postępować w sytuacjach awaryjnych, w udzielaniu pierwszej pomocy, w przepisach bezpieczeństwa i procedurach serwisowych.
Przy ocenie kandydatek do pracy oprócz nabytej wiedzy brane są pod uwagę sposób bycia, kultura osobista, tzw. nastawienie na klienta, miła powierzchowność, dobra znajomość języków obcych, dobry stan zdrowia. W pracy, liczy się także zaangażowanie i profesjonalizm oraz bardzo poważne traktowanie zawodu. Ważna jest również miła aparycja i umiejętność pływania. Dodatkowymi atutami jest doświadczenie w obsłudze klienta, umiejętność pracy w zespole oraz łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi.