HOTELARZE UCZĄ SIĘ OD ZAWODOWCÓW – SPOTKANIE Z WYKŁADOWCĄ WYŻSZEJ SZKOŁY ZARZĄDZANIA I INFORMATYKI W RZESZOWIE W RAMACH PROJEKTU „CIEKAWA LEKCJA”.

Dnia 27 maja 2019 roku uczniowie klas hotelarskich, żywienia i usług gastronomicznych uczestniczyli w projekcie „Ciekawa lekcja”, organizowanym przez WSIiZ w Rzeszowie. Młodzież brała udział w zajęciach prowadzonych przez doświadczoną kadrę WSIiZ oraz miała możliwość poszerzyć swoją wiedzę z zakresu hotelarstwa oraz obsługi konsumenta a także poznać nowoczesne narzędzia dydaktyczne. W ramach „Ciekawej lekcji” pani mgr Beata Dec przeprowadziła zajęcia z 3 tematów tj. Turystyczny biznes, Najbardziej niesamowite hotele świata, Profesjonalna obsługa klienta w gastronomii. A oto jak uczniowie opisują tą lekcję.

„Pierwsza prezentacja dotyczyła nowego kierunku, który od tego roku akademickiego pojawi się na WSIiZ w Rzeszowie. Jest to kierunek o nazwie ,,biznes turystyczny'', który jest połączeniem występującego wcześniej kierunku ,,turystyka i rekreacja''. Innowacją tych studiów jest to, że przez kilka dni w tygodniu studenci uczą się teorii na WSIiZ-ie, a kolejne dni spędzają na płatnej praktyce w obiektach hotelarskich, z którymi uczelnia podpisała umowy. Uważam, że kierunek ten jest bardzo przyszłościowy.

            Druga prezentacja dotyczyła najciekawszych hoteli świata i to właśnie ta prezentacja najbardziej mi się spodobała, ponieważ pani, która nam o nich opowiadała miała możliwość pracować w jednym z takich hoteli w Stanach Zjednoczonych. Kompleks, w którym pani pracowała znajdował się u podnóża gór, w stanie Kolorado, gdzie znajdowało się sztuczne jezioro, baseny, wiele kawiarni, restauracji, a to, co w tym hotelu było najciekawsze to to, że jako jeden z nielicznych hoteli w Stanach od ponad 20 lat utrzymuje swoje 5 gwizdek i 5 diamentów w kategoryzacji. Na tej prezentacji dowiedzieliśmy się również o pięknych i nietypowych hotelach m.in o Burj Al Arab w Dubaju, czyli hotelu, który posiada własne lądowisko dla samolotów oraz kształtem przypomina żagiel. Ma 321 m wysokości, co czyni go najwyższym budynkiem świata niezawierającym pomieszczeń biurowych oraz najwyższym budynkiem hotelowym świata. Hotel ten uznawany jest, jako hotel 7-gwiazdkowy. Pani pokazała nam również Hotel z lodu, który pozytywnie mnie zaskoczył, ale sama chyba nie odważyłabym się w nim pozostać nawet na jednej doby.

            Na koniec przeszliśmy do prezentacji pt. ,,Obsługa konsumenta w gastronomii''. Ta prezentacja była dla mnie przypomnieniem wielu informacji dotyczących tego jak obsługiwać konsumenta oraz dowiedziałam się jeszcze kilku ciekawych informacji. Pani opowiedziała nam o stylach i kolejności podawania posiłków, ustawieniu zastawy stołowej, o tym, co kelner podaje lub zabiera z prawej, a co z lewej strony konsumenta i wiele innych rzeczy.

            Uważam, że lekcje te były bardzo ciekawe i chętnie w nich uczestniczyłam. Mam nadzieję, że jeszcze nie raz odbędą się w naszej szkole.”

/Wiktoria z kl. II technik hotelarstwa/