HOTELARZE UCZĄ SIĘ OD ZAWODOWCÓW SPOTKANIE Z MENADŻEREM HOTELU Z WIELKIEJ BRYTANII

b_150_100_16777215_00_images_manager.jpgUczniowie klasy I technikum hotelarskiego na przedmiotach zawodowych gościliśmy panią Dominikę, absolwentkę naszej szkoły, managera Hotelu Ramada w Birmingham. A oto jak uczestnicy spotkania opisują tę niezwykłą lekcję.

„W dniu 5 października mieliśmy okazję gościć panią, która pracowała, jako kierownik służby pięter, recepcjonistka oraz menager w hotelach w Wielkiej Brytanii. Opowiedziała nam bardzo szczegółowo jak wygląda praca w hotelu.

Dowiedzieliśmy się, co można, a czego nie można robić w hotelu, jak mamy odnosić się z gośćmi hotelowymi i na co szczególnie musimy zwracać uwagę. Każda posada jest bardzo odpowiedzialna i ma swoje określone obowiązki. Służba pięter wszystkie znalezione rzeczy musi oddać do specjalnego pomieszczenia zwanego "depozytem". Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie to, że po upływie 3 miesięcy, jeśli gość nie zgłosi się po zgubę, to staje się ona własnością znalazcy. Opowiedziała nam również wiele ciekawych historii, które wydarzyły się podczas pracy w jednym z angielskich hoteli. Wizyta pani manager była dla nas bardzo interesująca i przebiegała w bardzo milej atmosferze. Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś spotkamy się z tak doświadczonym zawodowcem”.             /Martyna/

„Na lekcjach hotelarstwa mieliśmy przyjemność gościć panią, która pracowała na różnych stanowiskach w hotelu. Opowiedziała nam o tym jak należy witać gości w recepcji, jaką przyjąć postawę oraz jak się zachować w danej sytuacji. Traktowanie klienta z szacunkiem jest jak najbardziej wskazane, a uśmiech jest obowiązkiem w tej branży. Objaśniła nam również jak pracować w służbie pięter. Nie jest to takie łatwe jak nam się wydawało, ponieważ jesteśmy za wszystko odpowiedzialni, zarówno za osobę gościa jak i za jego mienie. Każdy pokój musi być idealnie posprzątany, a ilość czasu jest ograniczona.  Praca managera również nie należy do łatwych. Wszystkie problemy i konflikty gości rozwiązuje właśnie on. Pod koniec zajęć wręczyliśmy pani drobny upominek i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie. Podsumowując to spotkanie, praca w hotelu nie jest łatwa, ale jest bardzo ciekawa, mam nadzieję, że uda mi się kiedyś w nim pracować.”              /Kinga/

b_150_100_16777215_00_images_manager1.jpgb_150_100_16777215_00_images_manager2.jpg