W dniu 11 stycznia 2017 r. klasa III technikum hotelarskiego oraz I technikum hotelarskiego z innowacją: steward/stewardesa udała się do Biura Turystycznego „Lucyna” w Dębicy. Głównym celem wycieczki było zapoznanie się młodzieży z funkcjonowaniem biura podróży – touroperatora.
Uczniowie dowiedzieli się, że praca w biurze podróży polega m.in. na:
-
sprzedaży oferty agencyjnej tj. wczasów, wycieczek,
-
korzystaniu ze systemów rezerwacyjnych, m.in. Merlinx, BlueVendo,
-
pomocy klientowi przy wyborze najkorzystniejszej dla niego oferty,
-
przygotowaniu oferty dla klienta i zaprezentowaniu jej: telefonicznie, drogą mailową i w kontakcie osobistym,
-
sprzedaży ofert promocyjnych m.in. first i last minute,
-
współpracy z centrami rezerwacji i działami współpracy agencyjnej touroperatorów,
-
anulowaniu umów, przyjmowaniu skarg i reklamacji,
-
tworzeniu oferty własnej, która polega na pisaniu i kalkulowaniu programów wycieczek, realizacji tych programów: rezerwacja hoteli, przewoźników, posiłków, biletów, pilotów, przewodników, itd.,
Uczniowie z wycieczki wrócili bardzo zadowoleni i z niecierpliwością czekają na kolejne spotkanie z przedsiębiorcami z branży turystyczno-hotelarsko-lotniczej.
/Bernadetta Zabek/
Dodaj komentarz