W dniu 12 i 22 września 2017 r. klasy I, II i III technikum hotelarskiego uczestniczyły w ramach akcji Uczymy się od zawodowców w spotkaniu z panią Dominiką managerem Hotelu Ramada w Birmingham. A oto jak uczestnicy spotkania opisują tę niezwykłą lekcję.
Na przedmiotach zawodowych gościliśmy panią Dominikę, absolwentkę naszej szkoły, która uczęszczała do technikum hotelarskiego. Wiedzę, którą zdobyła dobrze wykorzystała, gdyż pracę znalazła aż w Wielkiej Brytanii jako manager hotelu. Pouczała nas, że rzeczy, które wydają nam się z pozoru mało istotne na lekcji, w pracy zawodowej mają ogromne znaczenie np. tj. wymiar lady recepcyjnej dla gości niepełnosprawnych.
/Ewelina kl. II TH/
Gdy weszła do klasy, od początku zrobiła na mnie dobre wrażenie. Dobrze wyglądała co jest bardzo ważne w branży hotelarskiej. Przedstawia nam się i od razu przeszła do konkretów. Opowiedziała nam, że zaczynała swoją karierę od pracy pokojówki. Podkreślała, że najważniejsze w hotelu są zasady BHP. Powtarzała, że praca pokojówki nie jest lekka. Jednym z powodów jest ograniczony czas przeznaczony na wysprzątanie pokoi, a niekiedy jest to dodatkowo utrudnione przez różne złośliwości gości. Oznajmiła również, że praca ta jest najbardziej doceniona przez gości, a trudy zostają wynagrodzone w postaci napiwków. Powiedziała mam też jak zachować się gdy w hotelu miewamy „trudnych” gości. Ważne jest to, aby do każdego podejść z życzliwością i nie robić niczego na własną rękę, tylko w razie potrzeby zgłosić to przełożonemu. Następnie opowiedziała o pracy recepcjonistki. Oznajmiła, że pierwszą sprawą jaką musi się zająć gdy przyjdzie do hotelu to odebranie maili, a następnie sprawdzenie, które pokoje zostały zwolnione, żeby pokojówki mogły je posprzątać dla następnych gości. Recepcjonistki muszą być zawsze uśmiechnięte i zwracać uwagę na wszystkie osoby, które przychodzą do hotelu. Podkreślała, że bardzo ważna jest znajomość języka angielskiego.
/Aleksandra II TH/
Recepcjonistka jest odpowiedzialna za obsługę gości odwiedzających hotel. Dba ona o dobry wizerunek przedsiębiorstwa, jest odpowiedzialna za pierwsze wrażenie, kontakt z gośćmi i umawianie spotkań. Zadaniem recepcjonisty jest dbanie o komfort gości podczas ich pobytu w obiekcie, jest wizytówką hotelu. W razie jakichkolwiek skarg niezadowolonych gości w miarę możliwości rozwiązuje bieżące problemy występujące w hotelu.
/Anna kl.II TH/
Po raz kolejny upewniliśmy się, że hotelarz to bardzo odpowiedzialny zawód. Podejście do gościa z uśmiechem to nasz obowiązek. Każdy gość ma być traktowany jak VIP. Rozmowa nie powinna schodzić na tematy prywatne a nasze problemy należy pozostać przed drzwiami hotelu. Hotelarz służy drugiemu człowiekowi tj. udziela informacji, pomocy, zaspokaja jego potrzeby. To nie praca jak każda inna to służba z życzliwością i uśmiechem.
/Ewelina kl. II TH/
Pani zadawała nam różne podchwytliwe pytania tj. sprzątasz w pokoju ogłoszono alarm pożarowy co robisz? Zdradziła nam jakie są chwyty reklamowe w Wielkiej Brytanii by wynająć pokój po wyższej cenie. Zaleciła nam wszystkim uczyć się języka angielskiego. Nim się zorientowaliśmy zadzwonił dzwonek i trzeba było się pożegnać. Ładnie podziękowaliśmy i wyszliśmy z sali. Ta wizyta na długo pozostanie w mojej pamięci, oby takich więcej.
/Magdalena kl. II TH
Wizyta pani Dominiki bardzo i się podobała. Miło jej się słuchało oraz dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy.
/Aleksandra kl. II TH/
Z jej wypowiedzi można wywnioskować, że warto się uczyć i korzystać z możliwości jakie daje nam szkoła. Spotkanie bardzo nam się podobało i liczymy na to, że uda się nam zorganizować ich więcej.
/Kamila kl. II TH/
Bardzo dziękuję pani Dominice za rady, którymi z nami się dzieliła bo przydadzą się one każdej z nas.
/Dagmara kl. I TH/
Spotkanie z taką osobą było ciekawym doświadczeniem i liczę na więcej takich lekcji.
/Wiktoria kl. I TH/
Spotkanie z Panią Dominiką bardzo mi się podobało, ponieważ wszystkie opowiedziane nam historie i ciekawe informacje wykorzystamy za kilka lat w naszym zawodzie. Mam nadzieję, że na naszych zajęciach pojawi się jeszcze wiele tak interesujących osób jak pani Dominika.
/Wiktoria kl.I TH/
Pani Dominika zachęcała nas abyśmy uczyli się języków obcych, które poszerzą nasze horyzonty.
/Karolina kl. I TH/
Dodaj komentarz