• 14 681 87 39
  • sekretariat@zszpustkow.edu.pl
Zdjęcie herb Polski Zdjęcie herb powiatu dębickiego Logo

Zespół Szkół Zawodowych w Pustkowie-Osiedlu

Deklaracja dostępności

Deklaracja Dostępności
Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pustkowie-Osiedlu
Data publikacji: 31.05.2021
Data aktualizacji: —
Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pustkowie-Osiedlu zobowiązuje się
zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
1) Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w Pustkowie-Osiedlu
https://zszpustkow.edu.pl/
Data publikacji strony internetowej Zespołu Szkół Zawodowych w Pustkowie-Osiedlu:
08.2008.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 08.2016.
2) Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w
Pustkowie-Osiedlu http://zszpustkow.szkolnybip.pl/
Data publikacji strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Szkół Zawodowych
w Pustkowie-Osiedlu: 05.2019.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 05.2021.
Status pod względem zgodności z ustawą
1) Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w Pustkowie-Osiedlu
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu
niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, poprawienie dostępności strony
    niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego oraz część filmów
    było opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Łącza internetowe – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w
    zdecydowanej większości są podpisane tekstem alternatywnym, otwierają się w tym
    samym oknie lub odsyłają do strony organizacji, pozostałe są poprawiane w miarę
    możliwości.
  • Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych z powodu
    opublikowania ich przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • Dokumenty publikowane w formacie w PDF nie są dokumentami edytowalnymi,
    redaktorzy przygotowują dokumenty cyfrowo dostępne w warstwie tekstowej, czyli
    dostępne w wyszukiwaniu pełno tekstowym, umożliwiające indeksowanie treści
    wyszukiwarkom internetowym, a także odczytywanie przez przeglądarki
    głośnomówiące używane przez osoby niewidome.
  • Dokumenty publikowane w formacie DOCX są dokumentami edytowalnymi, czyli
    dostępne w wyszukiwaniu pełno tekstowym, umożliwiające indeksowanie treści
    wyszukiwarkom internetowym, a także odczytywanie przez przeglądarki
    głośnomówiące używane przez osoby niewidome.
  • Na stronie brak jest ułatwień typu:
    o Podwyższony kontrast (czarne tło, białe/żółte litery).
    o Mapa strony.
    o Wersja kontrastowa.
    Samoocena została przeprowadzona z użyciem narzędzia automatyzującego weryfikację
    zgodności strony internetowej z wymaganiami Web Content Accessibility Guidelines 2.1
    (WCGA 2.1) – TinGtun Checker które oceniło stronę na poziomie 98,91 (gdzie 100 wynik
    najlepszy). Link do wyniku badania:
    http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=1c3f63b6-5d40-48c8-aad9-780eec578442)
    2) Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w
    Pustkowie-Osiedlu
    Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
    stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
    Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-05-31.
    Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
    Skróty klawiaturowe
    Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
    Informacje zwrotne i dane kontaktowe
    W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową
    jest Pan Sławomir Słyś dyrekcja@zszpustkow.edu.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na
    numer telefonu 14 681 87 39. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
    niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
    Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
    aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą
    alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
    opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
    żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
    Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu
    dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot
    publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia
    z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
    informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten
    nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności
    cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
    informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
    lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
    zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony
    internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć
    wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.pl/).
    Dostępność Architektoniczna
  1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
    Wejście do budynku wyposażone jest w podjazd dla osób niepełnosprawnych. W
    odległości ok. 100 metrów od wejścia głównego do szkoły znajduje się przystanek
    autobusowy Dębica – Pustków-Osiedle Szkoła – nr linii 1. Autobusy ww. linii nie
    posiadają pojazdów niskopodłogowych. Do budynku prowadzi jedno wejście.
    Główne wejście do szkoły znajdujące się od głównej ulicy przy, której zlokalizowany
    jest przystanek autobusowy i odbywa się poprzez bramkę szkolną – bramka o
    szerokości ok. 180 cm. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Nie
    stwarza barier architektonicznych. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez
    jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego.
  2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
    Skrzydła szkolne są parterowe, bez barier architektonicznych. Dla osób na wózkach
    dostępne mogą być korytarze i hala sportowa, oraz sale lekcyjne, do których prowadzą
    drzwi o szerokości: 90 cm. Budynek szkolny jest dwupoziomowy, w budynku nie ma
    windy, pierwsze piętro nie jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
    W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. W
    budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w
    druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można
    skorzystać z tłumacza języka migowego. Brak informacji dotykowej/głosowej.
    Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku. Osobami oddelegowanymi do
    pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy
    obsługi – woźna i konserwator szkolny. Powiadamianie wskazanych pracowników
    odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych
  3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach
    indukcyjnych
    Wejście do budynku szkoły zostało wyposażone w podjazd umożliwiający wjazd wózkami.
    Dostosowano łazienkę do potrzeb osób niepełnosprawnych. W szkole nie ma pętli
    indukcyjnych.
  4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
    niepełnosprawnych
    Na parkingu przed budynkiem szkoły wyznaczono i oznakowano miejsce parkingowe
    przeznaczone dla osób niepełnosprawnych / ok. 30 m od wejścia do szkoły /.
  5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych
    ograniczeniach
    Osoby z psem asystującym mogą wchodzić na teren budynku.
  6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
    W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć
    Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.
Skip to content