Deklaracja Dostępności
Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pustkowie-Osiedlu
Data publikacji: 31.05.2021
Data aktualizacji: —
Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Skłodowskiej-Curie w Pustkowie-Osiedlu zobowiązuje się
zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019
r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
1) Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w Pustkowie-Osiedlu
https://zszpustkow.edu.pl/
Data publikacji strony internetowej Zespołu Szkół Zawodowych w Pustkowie-Osiedlu:
08.2008.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 08.2016.
2) Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w
Pustkowie-Osiedlu http://zszpustkow.szkolnybip.pl/
Data publikacji strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Zespołu Szkół Zawodowych
w Pustkowie-Osiedlu: 05.2019.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 05.2021.
Status pod względem zgodności z ustawą
1) Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w Pustkowie-Osiedlu
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności
cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu
niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej.
- Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych, poprawienie dostępności strony
niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego oraz część filmów
było opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. - Łącza internetowe – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – w
zdecydowanej większości są podpisane tekstem alternatywnym, otwierają się w tym
samym oknie lub odsyłają do strony organizacji, pozostałe są poprawiane w miarę
możliwości. - Niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych z powodu
opublikowania ich przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. - mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
- Dokumenty publikowane w formacie w PDF nie są dokumentami edytowalnymi,
redaktorzy przygotowują dokumenty cyfrowo dostępne w warstwie tekstowej, czyli
dostępne w wyszukiwaniu pełno tekstowym, umożliwiające indeksowanie treści
wyszukiwarkom internetowym, a także odczytywanie przez przeglądarki
głośnomówiące używane przez osoby niewidome. - Dokumenty publikowane w formacie DOCX są dokumentami edytowalnymi, czyli
dostępne w wyszukiwaniu pełno tekstowym, umożliwiające indeksowanie treści
wyszukiwarkom internetowym, a także odczytywanie przez przeglądarki
głośnomówiące używane przez osoby niewidome. - Na stronie brak jest ułatwień typu:
o Podwyższony kontrast (czarne tło, białe/żółte litery).
o Mapa strony.
o Wersja kontrastowa.
Samoocena została przeprowadzona z użyciem narzędzia automatyzującego weryfikację
zgodności strony internetowej z wymaganiami Web Content Accessibility Guidelines 2.1
(WCGA 2.1) – TinGtun Checker które oceniło stronę na poziomie 98,91 (gdzie 100 wynik
najlepszy). Link do wyniku badania:
http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=1c3f63b6-5d40-48c8-aad9-780eec578442)
2) Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół Zawodowych im Marii Skłodowskiej—Curie w
Pustkowie-Osiedlu
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej
stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-05-31.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową
jest Pan Sławomir Słyś dyrekcja@zszpustkow.edu.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na
numer telefonu 14 681 87 39. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji
niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej,
aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą
alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu,
opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej
żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu
dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot
publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia
z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie
informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten
nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności
cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do
informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności
lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie
zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony
internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć
wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.rpo.gov.pl/).
Dostępność Architektoniczna
- Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku wyposażone jest w podjazd dla osób niepełnosprawnych. W
odległości ok. 100 metrów od wejścia głównego do szkoły znajduje się przystanek
autobusowy Dębica – Pustków-Osiedle Szkoła – nr linii 1. Autobusy ww. linii nie
posiadają pojazdów niskopodłogowych. Do budynku prowadzi jedno wejście.
Główne wejście do szkoły znajdujące się od głównej ulicy przy, której zlokalizowany
jest przystanek autobusowy i odbywa się poprzez bramkę szkolną – bramka o
szerokości ok. 180 cm. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Nie
stwarza barier architektonicznych. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez
jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Skrzydła szkolne są parterowe, bez barier architektonicznych. Dla osób na wózkach
dostępne mogą być korytarze i hala sportowa, oraz sale lekcyjne, do których prowadzą
drzwi o szerokości: 90 cm. Budynek szkolny jest dwupoziomowy, w budynku nie ma
windy, pierwsze piętro nie jest dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń. W
budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w
druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie można
skorzystać z tłumacza języka migowego. Brak informacji dotykowej/głosowej.
Pracownicy udzielający pomocy przy wejściu do budynku. Osobami oddelegowanymi do
pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy
obsługi – woźna i konserwator szkolny. Powiadamianie wskazanych pracowników
odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach
indukcyjnych
Wejście do budynku szkoły zostało wyposażone w podjazd umożliwiający wjazd wózkami.
Dostosowano łazienkę do potrzeb osób niepełnosprawnych. W szkole nie ma pętli
indukcyjnych. - Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
niepełnosprawnych
Na parkingu przed budynkiem szkoły wyznaczono i oznakowano miejsce parkingowe
przeznaczone dla osób niepełnosprawnych / ok. 30 m od wejścia do szkoły /. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych
ograniczeniach
Osoby z psem asystującym mogą wchodzić na teren budynku. - Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W przypadku braku takiej możliwości, taką informację także należy zawrzeć
Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.